Eğitimler, Genel

Tıbbi Sekreterlik ve Dökümantasyon Nedir? Ne iş yapar?

Tıbbi sekreter / sekreterlik nedir?

Tıbbi sekreter, sağlık kurum ve kuruluşlarında; tıbbi dokümantasyon, arşiv ve dosyalama işlemleri, personel ve hasta işlemleri, hasta giriş ve çıkış işlemleri, hasta yönlendirme, poliklinik danışma, hasta randevu ve kayıt işlemleri yapan tıbbi terminoloji ve ilk yardım temel bilgisine sahip sağlık personelidir. Bu mesleğe ise tıbbi sekreterlik denir.

Tıbbi sekreterin sorumlulukları nelerdir?

Mesleki tanım itibariyle tıbbi Sekreter; sağlık kurum ve kuruluşlarında, rapor, hasta işlemleri, evrak, istatistik ve kodlama, yazışma ve arşiv hizmetlerini yürüten, tıbbi bilgileri toparlayıp tıbbi dokümana dönüştürme bilgi ve becerisine sahip olan sağlık personelidir. Tıbbi sekreterler istihdam edildikleri sağlık kuruluşlarını, özelliklerini ve amaçlarını yakından bilmek durumundadırlar. Sağlık hizmeti sunan kurumlar başta yataklı tedavi kurumları olan hastaneler (genel, özel dal, eğitim ve araştırma hastaneleri vb.), hemşirelik bakım, geriatri merkezleri ve evde bakım merkezleri yanında ayakta sağlık hizmeti sunan (doktor muayenehaneleri, diş hekimi muayenehaneleri, diğer sağlık personeli muayenehaneleri) gibi sağlık birimlerince sunulan ayakta bakım merkezleri, tıbbi teşhis amaçlı laboratuvarlardır. Tüm bu sağlık kuruluşlarında tıbbi dokümantasyon işlevi söz konusudur.

Tıbbi sekreterlik iş pozisyonları

– Tıbbi sekreter
– Tıbbi dokümantasyon uzmanı
– Doktor / hekim sekreteri
– Sağlık personeli
– Hasta kabul sekreteri
– Hasta kabul kayıt sekreteri
– Hasta kayıt sekreteri
– Hasta danışma personeli
– Hasta karşılama görevlisi
– Başhekim sekreteri

Tıbbi sekreterlik istihdam / işyeri alanları

– Devlet hastanesi
– Özel hastane
– Poliklinikler
– Tıp merkezleri
– Sağlık kuruluşları
– Sağlık ocakları
– Doktor muayenehaneleri
– Özel muayenehaneler
– Diş hekimi muayenehaneleri
– İş sağlığı ve güvenliği doktoru ofisleri
– İşyeri hekimleri ofisleri
– Tanı merkezleri
– Mediko sağlık ve sosyal merkezleri
– Fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezleri
– Fabrika revirleri

Tıbbi sekreterlik sertifikası nasıl alınır?

Tıbbi sekreterlik ve dökümantasyon sertifikası almak için kurs ya da sertifikalı eğitim programına katılmak gerekmektedir. En yetkin “tıbbi sekreterlik ve dökümantasyon” sertifikası üniversiteler tarafından verilen ve e-devlet sistemine işlenen sertifikadır. Türkiye’nin neresinde olursanız olun uzaktan online eğitim ile üniversite ve devlet onaylı “Tıbbi sekreterlik ve dökümantasyon” sertifikasına sahip olabilirsiniz. Tıbbi sekreterlik ve dökümantasyon uzaktan eğitim programını incelemek ve sertifikasına sahip olmak için BURAYA tıklayınız.

Tıbbi sekreterlik sertifikası ulusal ve uluslararası geçerli mi?

Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kamu kurumuna bağlı üniversiteler tarafından verilen tıbbi sekreterlik ve dökümantasyon sertifikası edevlet sistemine işlenmekte ve Türkiye Cumhuriyeti devleti tarafından tanınmaktadır. Üniversitelerin vermiş oldukları diploma ve sertifikalar, ülkelerarası anlaşmalar ile uluslararası geçerliliği söz konusudur.

Tıbbi sekreterlik iş ilanları

Tıbbi sekreterlik iş ilanlarına kariyer ve insan kaynakları sitelerinden ulaşabilirsiniz.