Eğitimler, Genel

Büro Yönetimi Nedir? Ne İş Yapar?

Büro Yönetimi nedir?

İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için yönetici tarafından planlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve maddi v.b) uygun olarak yönetilmesini sağlayan kişidir.
Gerek kamu sektörü gerekse özel sektörde işlerin büyük bir kısmı bürolarda yürütülmektedir. İşletmelerde, hizmet ve çalışma alanı ne olursa olsun, büro hizmetlerinin bulunması, bu hizmetleri yerine getiren, büroyu yönetebilen, yönetim konusunda bilgili, gelişen teknolojiye ayak uydurabilecek kapasite ve yeteneğe sahip, koordinasyonu sağlayabilecek insan gücüne ihtiyaç duyulmaktadır.
Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında, kişilere, etkin iletişim becerileri, zaman yönetimi ve planlı çalışma kültürü, on parmak klavye kullanabilme, bilgisayar ve interneti büro hizmetlerinde, etkin kullanma, yönetici asistanlığı becerileri ve etkin büro yönetimi özelliklerini kazandırmaktadır.

Büro Yönetimi sorumlulukları nelerdir?

• Büronun en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere,
• Ofis yönetimi işlemlerini yürütür,
• Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,
• Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,
• Yönetici için gerekli dokümanları hazırlar,
• Toplantı organizasyonu yapar,
• Seyahat organizasyonu yapar,
• Büroya ait araç gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.

Büro Yönetimi iş pozisyonları

• Büro Elemanı
• Büro Sekreteri
• Büro Görevlisi
• Ofis Elemanı
• Ofis Çalışanı
• İdari işler görevlisi

Büro Yönetimi / işyeri alanları

• Sosyal güvenlik kurumları
• Özel şirketler
• Hukuk büroları
• Finans kuruluşları
• Belediyeler

Büro Yönetimi sertifikası nasıl alınır?

Büro Yönetimi sertifikası almak için kurs ya da sertifikalı eğitim programına katılmak gerekmektedir. En yetkin “Büro Yönetimi” sertifikası üniversiteler tarafından verilen ve e-devlet sistemine işlenen sertifikadır. Türkiye’nin neresinde olursanız olun uzaktan online eğitim ile üniversite ve devlet onaylı “Büro Yönetimi” sertifikasına sahip olabilirsiniz. Büro Yönetimi uzaktan eğitim programını incelemek ve sertifikasına sahip olmak için BURAYA tıklayınız.

Büro Yönetimi sertifikası ulusal ve uluslararası geçerli mi?

Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kamu kurumuna bağlı üniversiteler tarafından verilen Büro Yönetimi sertifikası edevlet sistemine işlenmekte ve Türkiye Cumhuriyeti devleti tarafından tanınmaktadır. Üniversitelerin vermiş oldukları diploma ve sertifikalar, ülkelerarası anlaşmalar ile uluslararası geçerliliği söz konusudur.

Büro Yönetimi iş ilanları

Büro Yönetimi İş ilanlarına kariyer ve insan kaynakları sitelerinden ulaşabilirsiniz.