Eğitimler, Genel

Yönetici Asistanlığı Nedir? Ne İş Yapar?

Yönetici Asistanlığı nedir?

Yönetici asistanı, kendisine tanımlanan çeşitli görevler çerçevesinde birim yöneticisine idari destek sağlamak ve ofis işleyişini organize eden kişidir.

Yönetici Asistanlığı Ne İş Yapar?

Çalıştığı sektöre bağlı olarak görev tanımı farklılıklar gösteren yönetici asistanının temel sorumluluğu ofisin verimli çalışması için idari destek sağlamaktır. Meslek profesyonellerinin diğer sorumlulukları şu başlıklar altında toplanabilir;

–Toplantı ve randevuları organize etmek,
–Yöneticiler için seyahat düzenlemeleri yapmak,
–Toplantılar esnasında gerekli notları tutmak,
–Postalama, fakslama ve yönetime kopya iletme dahil olmak üzere genel büro desteği sağlamak,
–Telefon çağrılarına yönetici adına cevap vermek,
–İletişim bilgileri kaydını tutmak,
–Düzenli olarak yayınlanması planlanan raporları hazırlamak,
–Yazışma, rapor, taslak, not ve e-postalar dahil olmak üzere ofis belgelerini hazırlamak ve ilgili yöneticiye sunmak,
–Dosyalama sistemi geliştirmek ve sürdürmek,
–Ofis ziyaretçilerine yönlendirmede bulunmak,
–Ofis malzemeleri tedariğini sağlamak,
Eğitim atölyelerine katılarak mesleki ve teknik bilgi birikimini korumak.

Yönetici Asistanında Olması Gereken Özellikler

–Büro yönetim prosedürlerine hakim olmak,
–Temel bilgisayar ve Office programları bilgisine hakim olmak,
–Raporlama yapabilmek,
–Düzgün bir diksiyona sahip olmak,
–Dış görünüşe önem vermek,
–Çoklu görevleri önceliklendirme yeteneğini göstermek,
–Bağımsız veya bir ekibin parçası olarak çalışabilmek,
–Zaman yönetimini sağlamak,
–Mükemmel yazılı ve sözlü iletişim becerisi sergilemek,
–Tempolu iş ortamına uyum sağlayabilmek

Yönetici Asistanlığı iş pozisyonları

– Yönetici Asistanı
– Yönetici Sekreteri
– Özel Kalem
– Büro Elemanı
–Büro Personeli
– Sekreter

Yönetici Asistanlığı sertifikası nasıl alınır?

Yönetici Asistanlığı sertifikası almak için kurs ya da sertifikalı eğitim programına katılmak gerekmektedir. En yetkin “Yönetici Asistanlığı” sertifikası üniversiteler tarafından verilen ve e-devlet sistemine işlenen sertifikadır. Türkiye’nin neresinde olursanız olun uzaktan online eğitim ile üniversite ve devlet onaylı “Yönetici Asistanlığı” sertifikasına sahip olabilirsiniz. Yönetici Asistanlığı uzaktan eğitim programını incelemek ve sertifikasına sahip olmak için BURAYA tıklayınız.

Yönetici Asistanlığı sertifikası ulusal ve uluslararası geçerli mi?

Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kamu kurumuna bağlı üniversiteler tarafından verilen tıbbi Yönetici Asistanlığı sertifikası edevlet sistemine işlenmekte ve Türkiye Cumhuriyeti devleti tarafından tanınmaktadır. Üniversitelerin vermiş oldukları diploma ve sertifikalar, ülkelerarası anlaşmalar ile uluslararası geçerliliği söz konusudur.

Yönetici Asistanlığı iş ilanları

Yönetici Asistanlığı iş ilanlarına kariyer ve insan kaynakları sitelerinden ulaşabilirsiniz.