Telefonda Etkili İletişim Kurmak
Yüzyıllardır hayatımızın büyük bir yerini kaplayan ve gelişmekte olan iletişim, temel anlamıyla, bir yerden, kişiden veya gruptan başka birine bilginin transfer edilme sürecidir. Kurduğunuz iletişimin kalitesi aktarmak istediğiniz mesajın, karşı taraftan hangi oranda algılandığı ve nasıl yorumlandığı ile doğru orantılıdır. Karşı tarafa anlatmak istediğimizi ulaştırmak isterken ne söylediğimizden çok, nasıl söylediğimiz etkili iletişim sağlamak adına oldukça önem taşımaktadır.
İletişim Alanı ile ilgili sertifika programları için tıklayınız.
Telefonda Etkili İletişim Kurmanın Yolları Nelerdir?
Ses Tonunuza Dikkat Edin
Telefonda etkili iletişim kurarken dikkat etmemiz gereken en önemli husus sesimizdir. İletişimde sesimiz ve nefesimiz uyum içinde olmalıdır. Cümle kurarken yaptığımız doğru tonlamalar ve vurgular oldukça önemlidir.
Empati Yapın
Telefonda iletişim kurduğumuz kişiyi anlamak istiyorsak, dünyaya onun bakış tarzıyla bakmalı ve içinde bulunulan olayları onun gibi algılamaya ve yaşamaya çalışmalıyız.
Ne Hakkında Konuşacağınızı Bilin
Konuşmanız sırasında değinebileceğiniz konuları ve size sorulabilecek soruları cevaplayabilmek için görüşme öncesi ön hazırlık yapmanız verimli bir görüşme yapmanızı sağlayacaktır.
Karşınızdakine Güven Verin
İletişim kurduğumuz kişiye güven vermek de etkili iletişim kurarken dikkat etmemiz gereken en önemli etkendir.
Konuşmanız İçerisinde Pozitif Olun
Pozitif duygularımızı ifade ederken yeri geldiğinde duruma mizahi yaklaşmak ve gülmek de telefonda etkili iletişim kurabilmek açısından önem taşımaktadır.
İşyerinde telefonlar, çalışanın masasının hemen üzerinde ve ulaşabileceği bir yerde olmalıdır. Çalışan, konuşma esnasında kullanılacak bloknot, kalem, telefon rehberi, telefon kayıt formu vb. malzemeleri el altında bulundurulmalı, konuşurken bir eliyle ahizeyi tutmalı, diğer eliyle de gerekli mesaj ve notunu almalıdır. Çalışanlar, sözcüklerini dikkatli söylemeli ve her sözcüğe gerekli sesi verebilmelidir. Ağızda herhangi bir yiyecek varken konuşulmamalıdır. “Şey, ha, hı” gibi anlamı olmayan, yoruma açık kelimeler kullanılmamalıdır. Konuşma anında, telefonla konuşulan kişiler üzerinde iyi etki bırakması bakımında, basit bazı kurallara uymak kesinlikle gereklidir.
Telefonu açınca “günaydın”, “iyi günler” şeklinde bir ifadeden sonra kurumun veya servisin ismi söylenmeli, sonra da konuşan kişi kendisini tanıtmalıdır. Ahize ağza yaklaştırılarak konuşulmalı, ahize dudaklara en fazla 2,5- 3 cm mesafede tutulmalıdır. Konuşma normal bir ses tonu ile tıpkı karşımızdaki birisiyle konuşuyormuş gibi olmalıdır. Nazik bir ses, düzgün bir ifade şarttır. Telefon konuşmaya açıkken boş kalması önlenmelidir. Sekreter, telefona herhangi bir nedenle cevap verecek durumda değil ise güvenilir birisine geçici olarak görevini devretmeli veya telefonun telesekreter özelliğini aktif hale getirerek, gelecek her türlü ileti sahiplenilmelidir. Uzun konuşmalardan kaçınılmalıdır. Uzun konuşmalar her iki tarafın zamanını alır. Hatları uzun süre meşgul eder. Bunun için söylenecekler telefon açmadan kısa notlar halinde tasarlanmalıdır.
Telefonda Konuşma Teknikleri sertifikası nasıl alınır?
Telefonda Konuşma Teknikleri sertifikası almak için kurs ya da sertifikalı eğitim programına katılmak gerekmektedir. En yetkin “Telefonda Konuşma Teknikleri” sertifikası üniversiteler tarafından verilen ve e-devlet sistemine işlenen sertifikadır. Türkiye’nin neresinde olursanız olun uzaktan online eğitim ile üniversite ve devlet onaylı “Telefonda Konuşma Teknikleri” sertifikasına sahip olabilirsiniz.
Telefonda Konuşma Teknikleri sertifikası ulusal ve uluslararası geçerli mi?
Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kamu kurumuna bağlı üniversiteler tarafından verilen Telefonda Konuşma Teknikleri sertifikası e-devlet sistemine işlenmekte ve Türkiye Cumhuriyeti devleti tarafından tanınmaktadır. Üniversitelerin vermiş oldukları diploma ve sertifikalar, ülkelerarası anlaşmalar ile uluslararası geçerliliği söz konusudur.
İletişim Alanı ile ilgili sertifika programları için tıklayınız.