Marka Yönetimi nedir?
Markanın bir mevcudiyet olarak kabul edilmesinin sonucunda; markanın ve markaya has müşterilere sunmuş olduğu değerlerin yönetimi de ayrı bir ihtisas alanının gerekliliğinin anlaşılması kararı ortaya çıkmasıyla birlikte marka yönetimi sorularının ortaya çıkışıdır. İçerisinde birçok ana faktör olarak disiplini içinde barındırması sebebiyle çatı gibi bir kavram olma özelliğini taşıyan ve tamamen bütünleşik pazarlama olan bu faktör büyük miktarda uygulanması durumunda marka olma durumu bizzat gerçekleşir. Diğer bir ifade ile reklam ve pazarlama, yazışma, sosyal medya, dijital marka adı, toplumsal medya, saygınlık yönetimi, pr, kurumsal iletişim ve marka yönetimi yazışma başta olmak suretiyle bütün disiplinler belli bir stratejilere sadık kalınmasıyla yönetildiğinde bir şirket, kişiler, kurum, kurum ürünler, hizmetler, fikirler, olgular, nesneler, içerik, teşebbüs vs. gibi bazı durumlar ile markalaşır. Marka yönetimi markaların ileriki seviyelerdeki işleyişlerinde büyük bir önem taşır.
Marka Yöneticisi Ne İş Yapar?
Bir markanın sürdürülebilir olasının temelli hizmet sağlaması ve ürünleri üretmesi için sadece marketing faaliyetlerini uygulaması yeterlilik sağlamayacaktır. Artık günümüzde markayı o şekildeki yahut bu şekilde etkileyecek birden çok unsur vardır ve faktörlerin yönetiminin yapılması marka için kesinlikle gerekliliktir. Bu noktada en mühim marketing mesleklerinden birine gereksinim duyulur bu da marka yöneticiliği olduğu açıktır. Markaya ait yönetici markanın haiz olmasını hedeflediği pazar piyasası ile halihazırda bulunan pazar durumuna nazaran stratejiler üretmektedir. Marka yönetiminin dikkatli yapılmış bir planlamaya gereksinim duyulduğunu açıkça söylenebilir. Marka yönetimi de açıklamak, marka yöneticisinin asıl olan görevini anlamaya destek olacaktır. Marka yöneticisi, markaların bir kıymet üretmesine başlangıç olacak olan stratejik bir plan, idari gayret ve uygulamalardan çoğunlukla oluşmaktadır. Markaların yönetim aşamasında çözümleme, konum değerlendirmesi, stratejiler oluşturma ve inovasyon ve ardından yenilik düşünce adımlarında yer alır.
Marka Yönetimi Eğitimi Sertifika Programı için tıklayınız.
Marka Yönetiminin Önemi?
Marka yönetiminin önemi tamamen ferdin beklentilerinin kendisi açısından ehemmiyetine göre değer kazanmaktadır. Marka yönetimi nelerdir sorusuna yanıt alınmasından sonra, bu kavramın markalaşma yolunda ne kadar mühim olduğu bilgisini de paylaşmamız kesinlikle gerekmektedir.
Marka yönetimi olmaksızın çalışan daha doğrusu markalaşmadaki sürecinde mantıklı olmayan adımlar atılarak bir eylemin sürekliliğini kazanmak üzere kazandırır ve o konuma gelmesi olanaksız olarak görülmektedir. Markalar yönetimi önemi ise tam olarak burada kendisini belli etmektedir. Marka yönetiminin önemi tamamiyle ferdin istekleri ve çabası doğrultusunda ortaya çıkar. Bir olayın hizmetse ve ürün konusunda müşterilere erişmesi yolunda, satın alma etkileşimi olan veyahut olmayan her alanda markayı ön planlarda tutmak için markayı ve yönetimi stratejileri üstüne gitmemiz gerekmektedir. Zaman akışınca uygulanan taktik ve alınan maddi ve manevi dönüşler sizlere deneyim puanları olarak eklenmektedir. Bu tecrübeler giderek arttıkça markanızın çözümleme durumunu bile gözler önünde bulundurmanıza olanak sağlar. Bu durum sayesinde nereden ne konuma, nasıl ve ne şartlar himayesinde gelindiğini kolayca tespitini yapabilirsiniz. Bu durum sizlere de ilerideki atılacak olan en önemli adımlar için bereketli kararları verme şansı verecektir. Markaların analizini yapmak ciddi boyutta önemlidir ve değerlidir.
Marka Yönetimi / işyeri alanları
– Şirketler
– Fabrikalar
– Özel kurumlar
Marka Yönetimi sertifikası nasıl alınır?
Marka Yönetimi sertifikası almak için kurs ya da sertifikalı eğitim programına katılmak gerekmektedir. En yetkin “Marka Yönetimi” sertifikası üniversiteler tarafından verilen ve e-devlet sistemine işlenen sertifikadır. Türkiye’nin neresinde olursanız olun uzaktan online eğitim ile üniversite ve devlet onaylı “Marka Yönetimi” sertifikasına sahip olabilirsiniz.
Marka Yönetimi sertifikası ulusal ve uluslararası geçerli mi?
Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kamu kurumuna bağlı üniversiteler tarafından verilen Marka Yönetimi sertifikası edevlet sistemine işlenmekte ve Türkiye Cumhuriyeti devleti tarafından tanınmaktadır. Üniversitelerin vermiş oldukları diploma ve sertifikalar, ülkelerarası anlaşmalar ile uluslararası geçerliliği söz konusudur.
Marka Yönetimi iş ilanları
Marka Yönetimi iş ilanlarına kariyer ve insan kaynakları sitelerinden ulaşabilirsiniz.