Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama, ürün pazarlamanın dijital ortamlarda yapılmasıdır. İnternetin gücü ve mobilin devrimi ile ticaret ve pazarlama anlayışının değişmesi, dijital pazarlama kavramını günümüze taşımıştır. Dijital pazarlamanın ne olduğunu bilmek kadar ne işe yaradığını da bilmek önemlidir.
Dijital pazarlama; arama motorları, internet siteleri, sosyal medya, e-posta ve mobil uygulamalar gibi dijital kanallar aracılığıyla sunulan reklamları ifade eder. Temel olarak, dijital pazarlama, elektronik cihazları içeren herhangi bir pazarlama ürünü veya hizmetidir. Dijital pazarlamanın birçok türü vardır, en önemlileri web sitesi pazarlama, arama motoru optimizasyonu, müşteri portalı, içerik pazarlama (content marketing), PPC reklamcılığı, sosyal medya pazarlama, e-posta pazarlama, video pazarlaması ve bağlı kuruluş pazarlamasıdır.
TÜİK araştırmalarına göre 2020 yılında 16 – 74 yaş arasındaki bireylerin internet kullanım oranının %79’a, evden internete erişim imkânının ise %90,7’ye ulaşması, dijital pazarlamanın ne işe yaradığı hakkında bilgiler vermektedir. İstatistiklere bakmak, dijital pazarlamanın mantığında her zaman vardır
Günümüzde her şeyin dijital ve hayatın her yönüne entegre olması şirketlerin müşterilerle iletişim kurma ve onlara değer sunma yollarını temelden değiştiriyor. Bir şirket küresel pazarda dijital stratejiler uygulamıyorsa veya yürütemiyorsa diğerleri ile rekabet edebilmesi mümkün değildir.
Pazarlama Alanı ile ilgili sertifika programları için tıklayınız.
Dijital Pazarlamanın Özellikleri
Dijital pazarlamanın özellikleri şunlardır.
– Pazarlama maliyetleri düşüktür,
– 7/24 sürekli pazarlama yapılabilir,
– Hedef kitle ile iletişim ve etkileşim kolaydır.
– Performans analizi kolaylıkla yapılabilir.
– Pazar payını yükseltmek ve daha fazla gelir elde etmek isteyenler, pazarlama yöntemlerinin tüm özelliklerini kullanırlar.
Dijital Pazarlama İle Geleneksel Pazarlama Arasındaki Fark Nedir?
Pazarlama yöntemlerinin sınırı yoktur. Herkes kendine göre pek kullanılmamış bir strateji yaratabilir. Ama sonuç olarak her bir strateji diğerinden farklıdır. Dolayısıyla etkilerinin ve geri dönüşlerinin farklı olması da muhtemeldir. Yeni stratejilerin büyük çoğunluğu, mevcut dijital pazarlama tekniklerinin türevleridir. Bu durum da pazarlama tekniklerini geleneksel ve dijital olarak iki ana gruba ayırır.
Maliyet: Geleneksel pazarlamanın temel araçları televizyon ve gazetedir. Basılı medyanın ve reklam filmlerinin geniş bir bütçe gerektirdiği de bilinen bir gerçektir. Dijitalde ise pazarlama süreçlerinin çoğuna ücret gerekmez ve yapılacak ödemeler içinse çok geniş bir bütçeye ihtiyaç yoktur. Örneğin sosyal medyada sadece reklam için para ödenir. Aktör, senarist, yönetmen, reklam yazarı gibi büyük bir ekip yerine görev yapan tek bir kişi vardır o da Influencer.
Zaman ve Süreklilik: Geleneksel pazarlamada süreklilik sağlamak zor olduğu için marka bilinirliğinin artışı da yavaş olur. Dijitalde böyle bir durum söz konusu değildir. Dijital pazarlama ile reklamlar 7/24 yayında olur.
İletişim ve Etkileşim: Tek yönlü reklam yapmaya olanak tanıyan geleneksel pazarlama ile potansiyel müşterilerin tepkisi ölçülmeyebilir. Dijital pazarlamanın özellikle sosyal medya kolunda yorum yapma ve mesaj atma gibi iletişim seçenekleri vardır. Reklamları görenler fikirlerini bildirebilirler ve soru işaretlerini hızlıca gidererek gerçek müşteriye dönüşebilirler.
Performans Analizi: Dijital reklamların ölçülebilir olması önemli bir avantajdır. Geleneksel reklamların ne kadar görüntülendiği bile net bir şekilde bilinemezken dijital reklamların görüntülenme ve tıklanma sayıları net bir şekilde görülebilir.
Hedef Kitle Erişimi: Dijital pazarlamada reklamlarınızın kime gösterileceğini ayarlama şansı vardır. Böylece kişilere doğrudan ulaşabilirsiniz.
Dijital Pazarlama Yönetimi sertifikası nasıl alınır?
Dijital Pazarlama Yönetimi sertifikası almak için kurs ya da sertifikalı eğitim programına katılmak gerekmektedir. En yetkin “Dijital Pazarlama Yönetimi” sertifikası üniversiteler tarafından verilen ve e-devlet sistemine işlenen sertifikadır. Türkiye’nin neresinde olursanız olun uzaktan online eğitim ile üniversite ve devlet onaylı “Dijital Pazarlama Yönetimi” sertifikasına sahip olabilirsiniz.
Dijital Pazarlama Yönetimi sertifikası ulusal ve uluslararası geçerli mi?
Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kamu kurumuna bağlı üniversiteler tarafından verilen Dijital Pazarlama Yönetimi sertifikası edevlet sistemine işlenmekte ve Türkiye Cumhuriyeti devleti tarafından tanınmaktadır. Üniversitelerin vermiş oldukları diploma ve sertifikalar, ülkelerarası anlaşmalar ile uluslararası geçerliliği söz konusudur.
Pazarlama Alanı ile ilgili sertifika programları için tıklayınız.